Jesteś tutaj: Strona główna
Dnia 18 maja br. w naszej szkole odbył się konkurs piosenki pt. „W rodzinie siła”. Konkurs miał charakter otwartego przeglądu, w którym wystąpić mogli indywidualni wykonawcy lub duety.
Konkurs odbył się w dwóch kategoriach :
kategoria I- soliści i duety klas 0-IV,
kategoria II- soliści i duety klas V-VIII .
Oto lista zwycięzców :
Miejsce I (soliści)- Izabela Cwalina ex aequo Nadia Jankowska
Miejsce I (soliści) – Patrycja Staniszewska ex aequo Łukasz Włodkowski
Miejsce I (duety)- Natalia Kotowska i Laura Kotowska
Miejsce II (soliści)- Maja Zając ex aequo Aleksandra Włodkowska
Miejsce II (duety)- Karolina Urbanowska i Julia Śmiarowska ex aequo Natalia Chludzińska i Weronika Włodkowska.
29 kwietnia w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Aby upamiętnić ten doniosły fakt w historii Polski, uczniowie przygotowali montaż słowno-muzyczny. Apel rozpoczęto wprowadzeniem pocztu flagowego oraz odśpiewaniem hymnu państwowego. Następnie rozpoczęła się część artystyczna, która nawiązywała swoim przebiegiem do popularnych programów informacyjnych. „Wieści z kraju” poprowadziły dwie „dziennikarki”. Podczas trwania „wieści” uczniowie mogli zapoznać się z ważnymi dla naszego kraju wydarzeniami historycznymi. Zaprezentowano także krótką historię Konstytucji 3 Maja. Fakty historyczne przeplatały nastrojowe wiersze i piosenki. W trakcie programu nawiązano także to przygotowywanego wcześniej w naszej szkole projektu edukacyjnego – „Żywe obrazy z historii Polski”. Barwnym zwieńczeniem uroczystości był krakowiak pięknie odtańczony przez najmłodsze dzieci z naszej szkoły z klas 0 – III. Była to piękna lekcja historii i patriotyzmu przekazana uczniom w bardzo nowoczesny sposób.
Lekcje historii to nie tylko daty, nazwiska, przyczyny i skutki. Lekcje historii mogą być zabawne, śmieszne i jednocześnie pouczające. Udowodnili to uczniowie klas IV - VIII naszej szkoły. Wzięli oni udział w projekcie „Żywe obrazy z historii Polski”. Uczniowie otrzymali tytuły obrazów związane z historią naszej ojczyzny w okresie jej upadku. Udział w projekcie był odskocznią od podręcznika i jednocześnie niezwykle ciekawą wyprawą w przeszłość. Głównym celem projektu było stworzenie tzw. „żywych obrazów”, czyli rekonstrukcji dzieł malarskich nawiązujących do ważnych wydarzeń z historii naszego kraju. Uczniowie poszczególnych klas otrzymywali obraz, ich zadaniem było przygotowanie strojów i rekwizytów tak, by jak najwierniej przypominać malarski oryginał, który mieli zrekonstruować. Było dużo śmiechu i dobrej zabawy. W prace nad tworzeniem „żywych obrazów” zaangażowali się także wychowawcy klas podpowiadając różne pomysły i podsuwając zabawne rozwiązania. Do wybranych przez klasy dzieł malarskich uczniowie podeszli bardzo twórczo, przywołując klimat epoki i wagę ukazanego wydarzenia, wkładając w realizację projektu sporą dawkę własnej kreatywności i wrażliwości. Była to ciekawa lekcja i fajna zabawa.