^W górę

• 1 Witamy wszystkich odwiedzających...
    Chludnie – wieś w Polsce położona w województwie podlaskim, w powiecie kolneńskim, w gminie Mały Płock. W latach 1975-1998 miejscowość administracyjnie należała do województwa łomżyńskiego.
  • 2 Witamy wszystkich odwiedzających...
  • 3 Witamy wszystkich odwiedzających...
  • 4 Witamy wszystkich odwiedzających...
  • 5 Witamy wszystkich odwiedzających...

Szkoła Podstawowa w Chludniach

Oficjalny serwis

Wycieczka Gdańsk- Gdynia- Sopot- Malbork

W dniach 28- 30 października 2021 roku uczniowie klas 4-8 wzięli udział w wycieczce szkolnej Gdańsk- Gdynia- Sopot- Malbork.

Pierwszym przystankiem naszej trzydniowej przygody było muzeum „Sołdek”. Pod czujnym okiem pani przewodnik zajrzeliśmy w każdy zakamarek tego słynnego statku. Zwiedziliśmy Starówkę Gdańską, przeszliśmy Drogą  Królewską od Bramy Wyżynnej po Zieloną Bramę. Poznaliśmy ciekawostki i legendy związane z powstaniem Gdańska. Długim Targiem przeszliśmy pod Ratusz Głównego Miasta. Uczniowie mieli również okazję zwiedzić Westerplatte- miejsce bohaterskiej obrony Polaków w czasie kampanii wrześniowej 1939 roku. Około godziny 18.00 ruszyliśmy do hotelu „Czarna Perła”. Tam zjedliśmy ciepłą obiadokolację.

Drugiego dnia, zwiedziliśmy i poznaliśmy historię ORP Błyskawica oraz Daru Pomorza. Odwiedziliśmy również Muzeum Marynarki Wojennej oraz Centrum Nauki Experyment w Gdyni, gdzie w niecodziennej pracowni  doświadczalnej w sposób namacalny  uczniowie mogli na własną rękę  przeprowadzić eksperymenty, poznając  prawa  zachodzące w przyrodzie. Dużo frajdy sprawiła nam wizyta na molo w Sopocie, gdzie przywitaliśmy się z Bałtykiem.

Trzeciego dnia w Malborku zwiedzaliśmy największy w Europie Zamek Krzyżacki, wpisany na listę UNESCO. Pożegnaliśmy Malbork i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Około 21.00 zmęczeni, lecz zadowoleni uczniowie wrócili do domów w ramiona stęsknionych rodziców.

Wycieczka szkolna to czas nauki, poznawania nowych miejsc, to też czas zabawy, integracji, zacieśniania przyjaźni oraz niezapomniana lekcja samodzielności i odpowiedzialności.

To była wspaniała przygoda!!!

Wycieczka została zorganizowana w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. Poznaj Polskę.

Kliknij aby przejść do galerii zdjęć.

Udostępnij ten artykuł...

608
Odsłon artykułów:
2687709
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa w Chludniach  Rights Reserved.