^W górę

• 1 Witamy wszystkich odwiedzających...
    Chludnie – wieś w Polsce położona w województwie podlaskim, w powiecie kolneńskim, w gminie Mały Płock. W latach 1975-1998 miejscowość administracyjnie należała do województwa łomżyńskiego.
  • 2 Witamy wszystkich odwiedzających...
  • 3 Witamy wszystkich odwiedzających...
  • 4 Witamy wszystkich odwiedzających...
  • 5 Witamy wszystkich odwiedzających...

Szkoła Podstawowa w Chludniach

Oficjalny serwis

Wycieczka klas 4-8 Kazimierz Dolny- Nałęczów- Lublin

W dniach 24- 25 października 2022 roku uczniowie klas 4-8 wzięli udział w wycieczce międzyszkolnej Kazimierz Dolny- Nałęczów- Lublin.

Pierwszym etapem naszej dwudniowej przygody był rejs statkiem po Wiśle podczas którego podziwialiśmy panoramę Kazimierza Dolnego. Kazimierz Dolny to niezwykle malownicza miejscowość położona na prawym brzegu Wisły. Jest to prawdziwa perła, jedno z najcenniejszych i najbardziej urokliwych miejsc w Polsce. Zabytkowymi uliczkami zwiedzaliśmy Rynek z renesansowymi kamienicami. Udaliśmy się również na Górę Trzech Krzyży. Odwiedziliśmy ruiny Zamku i Basztę z XIII wieku, z której podziwialiśmy panoramę miasta. W  Kazimierzu zwiedziliśmy również kościół Farny, który posiada jedne z najstarszych organów w oprawie modrzewiowej. Kolejnym punktem był Nałęczów Zdrój. Nałęczów Zdrój to jedno z najpopularniejszych polskich uzdrowisk, funkcjonujące już od XIX wieku. „Do wód” przybywało tu wiele znanych postaci, m.in. Bolesław Prus, Stefan Żeromski, Henryk Sienkiewicz. Na terenie Uzdrowiska Nałęczów występują dwa rodzaje wód czerpanych z dwóch naturalnych źródeł oraz z jednego ujęcia głębinowego. Przeszło  200 lat temu, w 1817 roku analiza chemiczna, wykonana przez Józefa Celińskiego, profesora Uniwersytetu Warszawskiego, potwierdziła walory lecznicze nałęczowskich wód. Ze względu na swoiste właściwości i unikatowy skład, te podziemne wody, niezanieczyszczone pod względem chemicznym i mikrobiologicznym mogą być wykorzystywane do celów leczniczych. Uzdrowisko Nałęczów szczyci się ponad 200 letnią tradycją wodolecznictwa, zalecając kuracje pitne w Pijalni Wód Mineralnych, znajdującej się w pięknej scenerii Parku Zdrojowego. Około godziny 18.00 ruszyliśmy do hotelu „Akropol”. Tam zjedliśmy ciepłą obiadokolację.

Drugiego dnia, zwiedziliśmy i poznaliśmy miasto Lublin. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru z przewodnikiem dwoma wzgórzami: Zamkowym i Staromiejskim. Weszliśmy na dziedziniec Zamku Lubelskiego. Przeszliśmy mostem nad dawnym Miastem Żydowskim. Zwiedziliśmy również Plac po Farze oraz Rynek ,a także odwiedziliśmy zabytkowy Zespół Klasztorny Ojców Dominikanów, któremu przyznano Znak Dziedzictwa Europejskiego. Następnie odwiedziliśmy jeden z największych skansenów w Polsce- Muzeum Wsi Lubelskiej. Poznaliśmy kulturową różnorodność województwa, dzięki połączeniu bogatej kolekcji architektury i eksponatów. Uczniowie mieli okazję zobaczyć ekspozycje m.in. sklepu żelaznego, zakładu fryzjerskiego, kuchni żydowskiej, domu burmistrza, poczty oraz warsztatów – szewca, cholewkarza i kołodzieja. Ciekawymi atrakcjami były również wiatrak z Zygmuntowa a także XVIII-wieczny dwór z Żyrzyna, wokół którego roztacza się urokliwy ogród. W trakcie zwiedzania dzieci mogły zaobserwować niezwykłe okazy roślin i przyglądnąć się z bliska zwierzętom wiejskim.  Ostatnim punktem naszej wycieczki było zwiedzanie zespołu pałacowo- parkowego rodziny Zamoyskich w Kozłówce. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po pięknym parku w stylu francuskiego baroku. Następnie podziwialiśmy wnętrza pałacowe, które zachowały autentyczny wystrój z przełomu XIX i XX wieku z niezwykłą kolekcją malarstwa, mebli, rzeźb, luster, kobierców, porcelany i biblioteką.

Pożegnaliśmy Kozłówkę i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Około 21.00 zmęczeni, lecz zadowoleni uczniowie wrócili do domów w ramiona stęsknionych rodziców.

Wycieczka szkolna to czas nauki, poznawania nowych miejsc, to też czas zabawy, integracji, zacieśniania przyjaźni oraz niezapomniana lekcja samodzielności i odpowiedzialności.

To była wspaniała przygoda!!!

Kliknij aby przejść do galerii zdjęć.

Udostępnij ten artykuł...

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa w Chludniach  Rights Reserved.